Vikten av specialisering!
Eller insikten att extern rekrytering lönar sig

Att rekrytera rätt personal är tidskrävande och kräver specifik expertis. Många överskattar sin tid och förmåga när det kommer till att hantera hela rekryteringsprocessen själva. Detta kan leda till dåliga rekryteringar och behovet av att starta om processen.


Genom att anlita ett bemanningsföretag får du tillgång till deras resurser och expertis. De kan hantera hela rekryteringsprocessen eller specifika delar, såsom kravspecifikation, urval, intervjuer och referenser, och har ofta ett brett kontaktnät som kan vara till stor fördel. Väldigt likt det en fastighetsmäklare erbjuder.


Om du har begränsat med tid, kan det vara värt att överväga ett bemanningsföretag. Att rekrytera rätt kandidat kan ta mellan 40 och 120 timmar, beroende på roll och situation. Att investera i en extern partner kan därför vara ett smart drag för att säkerställa en lyckad och långsiktig anställning.


Välj rätt rekryteringsföretag beroende på dina behov. För generella tjänster kan etablerade företag vara rätt val, medan en specialistroll kan kräva en rekryterare med yrkesspecifik expertis, såsom inom industri, ekonomi eller försäljning. Att välja en mindre aktör innebär ofta  att du sätts i en mer prioriterad position.


Genom att utnyttja externa resurser kan du säkra att rekryteringen blir en investering för framtiden, med kandidater som trivs och presterar. Det blir smartare och mer kostnadseffektivt.


Att välja en rekryteringsbyrå innebär en initial kostnad men ger en långsiktig besparing i både tid och kvalitet. Det är en investering i att hitta rätt person som kan bidra till företagets framgång.

I ljuset av detta är frågan om ni har råd att inte anlita en specialist för er rekrytering.

Affärsnära personal med rätt attityd

EN SÄLJARE SKALL VARA STOLT ÖVER SITT YRKESVAL MED LÅNGSIKTIGA AMBITIONER

Rätt attityd hos en säljare leder till många positiva effekter för både säljaren och företaget. Det handlar om att skapa en positiv spiral där goda attityder resulterar i bättre kundrelationer, högre försäljning och ett starkare varumärke.

Vid rekrytering av affärsnära personal är det viktigt att prioritera kandidater med stark kommunikationsförmåga, försäljningserfarenhet och kundorientering. Förmågan att bygga och underhålla relationer, både internt och externt, är avgörande. En god säljare anpassar sig efter kundens behov och förändringar i marknaden eller branschen.


För att säkerställa framgång i rollen är det viktigt att söka efter individer som är resultatinriktade och kan arbeta självständigt mot uppsatta mål. Dessutom är det avgörande att kandidaterna passar in i företagets kultur och värderingar.

Kontakta oss!


Ni kommer att ha stor nytta av vår specialisering
och kunskap om säljorganisationer